Workshop: Roser af kaffefiltre


I slutningen af januar havde vi en aften hvor de fleste af os, skulle forsøge at lave en af disse roser som Hanna havde lavet efter en skabelon fra Martha Stewart.

Desværre fik jeg ikke rigtig taget nogen billeder den dag, men da der er rigtig mange der har spurgt til resultaterne, har jeg taget nogen billeder af mine egne og Anettes så i kan se hvordan det endte.

Der er stor forskel og ikke to der endte med samme resultat, det er skønt ikke - og alle har hver deres ide om hvordan det skal se ud! Hvis der er andre der har taget billeder af deres - vil jeg rigtig gerne have i sender dem til vores mail: dkvmoen@gmail.com

Men først får i lige billederne af mine:


 Sådan så de ud da jeg kom hjem med dem


Her har jeg dyppet en i the - og rullet bladene - der er for lidt farve på syntes jeg


Her kan man lige fornemme at de er lidt mørkere på kanterne, men ikke nok


Her har jeg sprayet en rose med Distress Ink - rosen er ikke efterbehandlet/rullet og arrangeret
sprayen løb tør, så noget af rosen er ikke farvet


Her har jeg sprayet en rose med Distress Ink - rosen er ikke efterbehandlet/rullet og arrangeret


Her har jeg sprayet med Glimmer Mist, en rosa farve med guldglimmer i - den har heller ikke fået ordnet blade endnu - men i kan se hvordan man evt. kan farve roserne

Men så kommer vi til de virkelige fine, Anette satte sig da hun kom hjem og videreudviklede på teknikken, så se lige de smukke blomster hun har fået ud af det:

Anette har farvet sine roser med rødbedefarve - så vidt jeg husker - fra syltede rødbeder









Her ser man tydeligt at farven bliver lidt kraftigere i kanten, når rosen tørres med hovedet nedad


Flere billeder HER eller klik på linket til FLICK i øverste højre kolonne

I de sidste par uger har der også været blomster i Frihuset, jeg kunne ikke lige finde noget klip, men fandt denne lille intro til den bog som brolæggeren har skrevet om det: KLIK HER

Hvis i kikker på den, vil der sikkert dukke flere links op i højre side af jeres skærm

HBL

Kommentarer

Populære opslag